Anna Karolina är född 1974. Hon har gått Författarskolan vid Lunds universitet och har arbetat som polis i Stockholm och Malmö sedan 2001.

Mmm, den där känslan av att öppna en riktigt bra bok man börjat läsa. Det är inte mycket som kan slå den. Bookmark Förlag ger bara ut fem böcker i vår, men ...

bokbild forlorat ansikte200

Annas deckartips på Instagram. Bokrecension

"Står dig ingen åter"

En sexårig flicka blir mördad av sin mamma i vardagsrummet hemma i villan. Polisens utredare hittar ingen annan förklaring än att mamman var påverkad av preparatet MDPV, även känt som kannibaldrogen. När fler liknande mord sker i Stockholm blir det polisens högsta prioritet att komma åt den som distribuerar den livsfarliga drogen, Milorad Kraljevic. Den unga kriminalaren Amanda nestlar sig in i kretsarna kring Kraljevic och risken att avslöjas är stor. I samma veva dyker Adnan upp igen. Han har varit på flykt i ett antal år och vet inte om att han är far till Amandas tvillingar.

Står dig ingen åter av Anna Karolina är en fristående uppföljare till Stöld av babian. För första gången har jag svårt att hitta ord. Boken är helt fantastisk! Helt makalöst bra! Inledningen är så fruktansvärt vidrig men sätter standard för hur resten av boken och historien är skriven. Spänningsnivån är så hög att det är omöjligt att sluta läsa. Tempot är så rappt men sakligt vilket gör att man som läsare hela tiden är med i storyn. Intrigerna är så gastkramande och polisutredningen är så väl beskrivet att det känns som man är en del av den. En bok där man som läsare är med i historien från sida ett och jag vill aldrig att den ska ta slut!

Står dig ingen åter är helt klart en av årets i särklass bästa deckare! Läs den!! 5 av 5 och mycket mer @anna_karolina_larsson ! Tack @norstedts_forlag för recensionsexemplaret! #stårdigingenåter #annakarolina #annakarolinalarsson #norstedtsförlag #swedishcrime #bokrekommendation #bokrecension #spänningsroman #boktips #lästips #deckare #deckartips #höstläsning #instabooks #bookstagram #5av5

Läs originalresension!

instagram